REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO OBOWIĄZUJĄCY OD 20.10.2021roku
www.pastelfasion.pl
Właścicielem Sklepu internetowego PASTEL FASHION jest:
PASTEL FASHION MATEUSZ KURKOWSKI
NIP: 7282667930
REGON: 520092956
Dane kontaktowe: e-mail: kontakt@pastelfashion.pl
(poniedziałek – piątek w godzinach 8:00-15:00)
Konto bankowe Sklepu internetowego: ING Bank Śląski
23 1050 1461 1000 0097 4474 7164
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem www.pastelfashion.pl zwany dalej „Sklep internetowy” jest prowadzony przez Mateusza Kurkowskiego prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą
Pastel Fashion Mateusz Kurkowski, NIP: 7282667930,
e-mail:kontakt@pastelfashion.pl
2. Sprzedający za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzi detaliczną sprzedaż towarów.
3. Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.). W sprawach nieuregulowanych Regulaminem, obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, w tym ustawa Kodeks cywilny oraz wyżej wymieniona Ustawa o prawach konsumenta.
4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego;
1. Korzystanie z Towaru, jak również zasady jego konserwacji określa producent Towarów. Sprzedawca nie jest jego producentem.
2. Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 15:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej
e-mail: kontakt@pastelfashion.pl oraz poprzez wysłanie wiadomości prywatnej poprzez portal społecznościowy Facebook.
3. Regulamin nie pozbawia Klienta przysługujących mu ustawowo praw, w szczególności roszczenia o to, aby zakupione Towary były zgodne z ich opisami, nadawały się do przewidzianych celów i były zadowalającej jakości. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
8. Każdy Klient zobligowany jest do zapoznania się z Regulaminem, który dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.
9. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna i ma na celu utworzenia Konta lub złożenia Zamówienia.
2. PODSTAWOWE DEFINICJE
REGULAMIN - Regulamin Sklepu Internetowego
SPRZEDAWCA – Pastel Fashion Mateusz Kurkowski
e-mail: kontakt@pastelfashion.pl
KLIENT - osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa Zamówienie.
DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień kalendarzowy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
KONSUMENT - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej, w tym zawarcie Umowy Sprzedaży (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
INFORMACJE HANDLOWE - informacje o Towarach wyświetlane w Sklepie internetowym. Informacje handlowe w zakresie Ceny oraz dostępności Towaru, na etapie przed dodaniem Towaru do Koszyka i zalogowaniem się do Konta, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego lecz jedynie zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017.1219 t.j. ze zm.), która polega między innymi na: założeniu Konta w Sklepie internetowym, zawierania Umów Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego,
TOWAR/PRODUKT - towary sprzedawane w Sklepie, dostępne w ofercie Sklepu internetowego
UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży, zawierana na odległość dotycząca zakupu Towarów, w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towaru za zapłatą Ceny powiększonej o ewentualne opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa, w szczególności niniejszy Regulamin.
FORMULARZ - formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta, jak również skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie lub dokonanie innych czynności w Sklepie
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta, a tym samym dyspozycja zakupu Towaru składane za pośrednictwem Sklepu internetowego - Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedającym
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
MOJE KONTO - Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu; W ramach utworzenia Mojego Konta, Klient ma możliwość składania zamówień przez stronę www.pastelfashion.pl
KLAUZULE – wszystkie zgody w formie tzw. „check-boxów” w ramach formularza dostępnego na stronie Sklepu internetowego na etapie rejestracji w Sklepie internetowym, których zaznaczenie oznacza zgodę na treść niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności Sklepu internetowego, oraz odrębnie - zgodę na otrzymywanie Newslettera.
KOSZYK – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu internetowego, polegająca na umożliwieniu łatwego złożenia Zamówienia, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny, wyświetlenia podsumowania Ceny. Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
PROMOCJE - szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach określonych w ramach Sklepu internetowego, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych.
REKLAMACJE - - postępowanie wówczas, gdy Klient stwierdzi wystąpienie wady sprzedanego Towaru.
SKLEP INTERNETOWY/SKLEP - Sklep Internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: http://www.pastelfashion.pl, w ramach którego Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość.
NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna dystrybucyjna świadczona przez Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Kupującym automatyczne otrzymywanie od Sprzedających cyklicznych treści (tzw. newsletter-ów) zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
CENA - określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności danego Towaru na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep internetowy stanowią inaczej.
REGULAMIN - Regulamin Sklepu internetowego określający prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów związane z korzystaniem z Usług oraz z zawieraniem Umów Sprzedaży Towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. ŚWIADCZNIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Sprzedawca oferuje następujące rodzaje Usług Elektronicznych:
- Sklep internetowy
- Newsletter
- Konto
1. Do składania zamówień w sklepie internetowym niezbędne jest posiadanie urządzeń, gdzie we własnym zakresie Klient może uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu, poczty elektronicznej e-mail.
2. Do składania zamówień niezbędna jest także poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa stron www, a mianowicie Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Firefox, Safari, która ma włączoną opcję akceptującą pliki "cookies" oraz aktywny interpretator JavaScript.
3. Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze sklepu internetowego jest Rejestracja i utworzenie Konta Klienta poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie oraz podanie niezbędnych danych tj. imię i nazwisko, hasło, e-mail, datę urodzenia, jak również zaznaczenie pola niezbędnego do Rejestracji o treści „Akceptuję ogólne warunki użytkowania oraz politykę prywatności”. Odmowa uzupełnienia tego pola, uniemożliwia utworzenie Konta. Są to dane osobowe niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego, polegającego na posiadaniu Konta w Sklepie internetowym.
4. Utworzenie Konta, a zarazem zawarcie Umowy o świadczenie Usług następuje automatycznie po wypełnieniu Formularza Rejestracji przez Klienta.
5. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Założenie Konta nie jest wymagane, aby złożyć Zamówienie w Sklepie internetowym. Klient może założyć konto, aby dokonać zakupu Towaru w Sklepie internetowym, jak również bez konieczności zakupu Towaru w Sklepie internetowym. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego oświadczenia do Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@pastelfashion.pl
6. Korzystanie z usługi Moje Konto możliwe jest po pomyślnym zakończeniu procesu Rejestracji poprzez zalogowanie podając login i hasło.
7. Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu Sklepu internetowego oraz treść Polityki prywatności, tj. poprzez akceptację oświadczenia o treści: „Akceptuję ogólne warunki użytkowania oraz politykę prywatności.” w celu Rejestracji konta i obsługi transakcji oraz na powierzenie danych w celu przetwarzania podmiotom współpracującym z Pastel Fashion w zakresie realizacji zamówień (np. kurierzy). Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia rejestrację w serwisie, a tym samym realizację zamówień.
9. Rejestrując się na stronie Sklepu internetowego (www.pastelfashion.pl) Klient oświadcza, że podane w ww. formularzu dane osobowe są zgodne ze stanem faktycznym, podane przez niego dane nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich, zapoznał się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz zobowiązuje się ich przestrzegać.
10. Sprzedawca za pośrednictwem strony, zastrzega sobie prawo wypowiedzenia Klientowi umowy o świadczenie usług elektronicznych świadczonych jeśli Klient naruszy Regulaminu lub Politykę prywatności. Okres wypowiedzenia wynosi 14 dni. Wypowiedzenie umowy zostanie przesłane w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany na etapie tworzenia Konta.
11. Kupujący ma możliwość skorzystania z Usługi Newsletter, jeśli owa usługa jest dostępna, po podaniu na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej kliknięciu pola „zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Kupujący zostaje zapisany na Newsletter. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera poprzez wysłanie oświadczenia do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail : kontakt@pastelfashion.pl
4. OBOWIĄZKI KLIENTA
Klient zobowiązany jest do:
1. Podania prawdziwych, aktualnych, wszystkich niezbędnych danych służących do zrealizowania zamówienia.
2. Na bieżąco aktualizowanie danych w związku z zawarciem Umowy o świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży (W każdej chwili Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta.)
3. Korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, jak również Klient zobowiązuje się w żaden sposób nie zakłócać funkcjonowania Sklepu internetowego.
4. Korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
5. Przestrzegania terminów zapłaty.
6. Nierozpowszechniania jakichkolwiek treści (w tym kopiowania zdjęć, opisów i wszystkiego co znajduje się na Stronie internetowej www.pastelfashion.pl) przez Klienta lub osoby trzecie.
7. Do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, zwracając uwagę na poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedającego oraz osób trzecich.
8. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
Klient ma prawo:
1. Do złożenia reklamacji drogą elektroniczną wypełniając formularz ( formularz oraz zasady reklamacji szczegółowo opisane są w zakładce „Reklamacje”) zawierający niezbędne dane Klienta (tj. imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, telefon) oraz krótkie uzasadnienie reklamacji.
2. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Sklepu przez internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
3. Nie jest możliwe korzystanie z Usługi za pośrednictwem strony www.pastelfashion.pl w sposób anonimowy.
5. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY
1. Umowa Sprzedaży zawarta za pośrednictwem Sklepu internetowego jest umową zawieraną na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, która zostaje zawarta między Klientem a Sprzedawcą po złożeniu zamówienia.
2. Sprzedający oferuje Produkty, gdzie podaje ich istotne cechy, cenę, dostępne rozmiary, fotografie produktów oraz dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia, opisy i dane techniczne umieszczonych Towarów, były jak to najbardziej możliwe, zgodne z rzeczywistością.
3. Złożenie zamówienia na Towar następuje w Sklepie internetowym, jak również poprzez prywatną wiadomość na Facebooku. Zamówienia można składać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
4. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
5. W celu złożenia zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wypełnić formularz podając następujące dane:
a) Imię i nazwisko
b) Nazwa firmy (opcjonalnie)
c) Adres płatności
d) Adres wysyłki (jeśli jest inny, niż adres płatności)
e) Numer telefonu (potrzebny w procesie realizacji zamówienia, zwłaszcza w przypadku wysyłki kurierskiej)
f) Adres e-mail
6. Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga rejestracji w Sklepie internetowym.
7. Po wypełnieniu wszystkich pól formularza należy kliknąć „Kupuję i płacę”, dokonać wyboru sposobu dostawy, jak również należy wyrazić zgody na treść Regulaminu, Polityki prywatności.
8. Potwierdzeniem woli zawarcia Umowy Sprzedaży przez Klienta na warunkach określonych w Ofercie następuje poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdzam zamówienie”.
9. Niezwłocznie po przyjęciu zamówienia Sprzedający dokonuje weryfikacji poprawności danych podanych w zamówieniu oraz weryfikacji stanów magazynowych. W tym celu Sprzedający może skontaktować się z Kupującym maksymalnie w ciągu 48godzin (w dni robocze).
10. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia przez Sprzedawcę.
11. Po złożeniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedającego Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedającego o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym, a Sprzedającym.
12. W przypadku podania w zamówieniu, przez Kupującego nieprawidłowych lub błędnych danych i w konsekwencji niemożności nawiązania kontaktu lub niemożności poprawienia błędów Sprzedający uprawniony jest do anulowania zamówienie. Sprzedający zobowiązany jest w miarę możliwości poinformować o tym fakcie Kupującego.
13. Ceną wiążącą Strony jest cena uwidoczniona na przesłanej fakturze Pro Forma.
14. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu internetowego
- przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail.
Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedającego.
15. Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia poprzez wysyłanie wiadomości na podany przez Klienta adres email, SMS lub kontaktując się telefonicznie.
16. Umowa Sprzedaży zawierana zgodnie z polskim prawem, jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
17. Ceny Produktów są podawane w polskich złotych z uwzględnieniem podatku od towarów i usług, jednakże nie uwzględniają ceny transportu. Koszt transportu uzależniony jest od wybranej przez Klienta opcji dostawy Towaru, na etapie uzupełniania formularza zamówienia.
18. Ceny Produktów mają charakter zaproszenia do rozpoczęcia negocjacji i mogą się różnić od ceny tego Towaru po dodaniu Towaru do Koszyka. Różnice w cenie mogą wynikać z: ilość Towaru, wartość Zamówienia, sposób dostawy, sposób płatności.
6. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 4-5 dni roboczych.
2. Wysyłka Towaru następuje po zaksięgowaniu wpłaty.
3. Dostawa Towarów odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie złożenia Zamówienia i odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej lub za pośrednictwem innego przewoźnika zgodnie z możliwą do wyboru opcją w ramach składania przez Klienta Zamówienia.
3. Termin dostawy określony jest przez przewoźnika, którego wybrał Klient podczas składania zamówienia. Termin może zostać niezachowany w przypadku wystąpienia po nadaniu przesyłki do przewozu okoliczności wywołanych winą przewoźnika, winą Klienta albo o charakterze siły wyższej.
4. W przypadku, gdy Kupujący stwierdzi uszkodzenia przesyłki, należy sporządzić protokół w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcę.
5. Wymiana zakupionego i niewadliwego Towaru jest możliwa wyłącznie poprzez skorzystanie z procedury odstąpienia od umowy, a następie złożenia oraz opłacenia nowego, niezależnego Zamówienia.
7. FORMY PŁATNOŚCI:
Płatności za zakupione towary można dokonywać:
a) na numer konta bankowego:
Konto bankowe Sklepu internetowego: ING Bank Śląski
23 1050 1461 1000 0097 4474 7164
1. Kupujący może wybrać następujące spośród dostępnych formy płatności:
- przelew tradycyjny - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sklepu. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym Sklepu;
- zapłata za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24. Po złożeniu Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem Przelewy24. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta w systemie płatności Przelewy24, zgodnie z postanowieniami Regulaminu PayU;
2. Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi wraz z paczką, bądź na adres e-mail, o ile przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia.
3. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty w ciągu 24godzin od dnia zawarcia umowy sprzedaży, o ile wybrany sposób zapłaty nie wymaga zachowania innego terminu. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego.
4. W przypadku braku odbioru przez Klienta przesyłki z przyczyn nieleżących po stronie Sprzedawcy, koszt ponownej przesyłki do Klienta ponosi w całości Klient.
5. Zamówione Towary mogą zostać dostarczone pod wskazany adres na terenie całej Europy pocztą kurierską. Koszt dostawy kupionego przez Konsumenta Towaru i wysyłki poza granicę Polski, ustalane są wcześniej poprzez e-mail bądź wiadomość prywatną poprzez portal Facebook i są zależne oraz zgodne ze stawkami operatora – firmy kurierskiej.
8. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW
8.1 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
POBIERZ FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta określają przepisy kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.).
2. Klient w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Towaru może odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny.
3. 3. Odstąpienie od Umowy następuje poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: e-mail: pastelfashion@o2.pl , które należy złożyć przed upływającym terminem (14dni).
4. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się na stronie internetowej www.pastelfashion.pl.
5. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy, która została zawarta na odległość, uważa się Umowę za niezawartą.
6. Sprzedający oświadcza, że nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, odliczając koszty dostawy Produktu; i dokona zwrotu płatności, w ten sam sposób, który Klient zapłacił za Towar. Warunkiem otrzymania zwrotu pieniędzy, jest zwrot Produktów Sprzedającemu.
7. Klient niezwłocznie po odstąpieniu umowy i nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, zwróci Produkt Sprzedającemu. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie nieużywanego Produktu przed jego upływem, z zachowaniem wszystkich metek.
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Koszty zwrotu Towaru w pełni ponosi Konsument.
11. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
- żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady.
12. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta; z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
13. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru.
14. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
3) w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
8.2. REKLAMACJA TOWARU
1. Reklamacje Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e- mail: kontakt@pastelfashion.pl
2. Klient może skorzystać z wzoru reklamacji dostępnej w Sklepie, ale nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji. Formularz reklamacji znajduje się w zakładce „Reklamacje”.
3. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
4. Sprzedawca ma obowiązek dostarczać Towary bez wad. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.
5. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
6. Sprzedawca nie udziela gwarancji na zakupione towary.
7. Reklamacja powinna zawierać:
- dane Klienta (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, adres do korespondencji)
- datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru,
- dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia,
- dokumentację fotograficzną,
- żądanie Klienta,
6. Reklamując Towar należy załączyć dowód zakupu Towaru (paragon, faktura albo inny dowód).
7. Reklamowany Towar powinien być czysty tzn. nie zawierać śladu użytkowania. Powinien także posiadać metki.
8. W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika, jednakże należy pamiętać, że nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji Konsumenta.
9. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
10. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
11. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów: Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
b) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
c) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/)
d) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
4. Korzystanie przez Kupującego z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
10. DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików cookies opisane zostały w „Polityce prywatności”
3. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
4. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a) W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b) W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
5. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
11. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.
2. Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony internetowej: www.pastelfashion.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
3. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.pastelfashion.pl oraz ze strony Facebook Pastel Fashion bez zgody właściciela jest zabronione.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Rozstrzyganie ewentualnych sporów zostaje poddane Sądom właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
2. Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
4. Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy zostały podane w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich oraz Klient dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego lub dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
5 Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
6. Zmiany Regulaminu obowiązują Klienta od momentu ich zaakceptowania podczas logowania się do Konta w Sklepie internetowym.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do Konta w Sklepie internetowym w wyniku utraty lub ujawnienia przez Klienta loginu lub hasła do takiego Konta.
8. Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa
10. Regulamin obowiązuje od dnia 20.10.2021roku.